CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, October 5, 2012

rasa ini

aku selalu rasa kebahagiaan tuh sekejap je .
aku selalu rasa sayang tuh sedikit je .
adakah aku memang ditakdirkan seperti itu ?

dari dulu sampai sekarang .
benda yang sama akan berlaku .

mungkin tidak pada family .

kenapa ??

bersyukurlah kepada mereka yang sentiasa disayangi , dibahagiakan .
bukan aku tak bersyukur dengan apa yang aku ada .
tapi ..
benda yang aku inginkan , mahukan .
sekejap je ia datang .
dan pergi seolah takkan ia kembali lagi .

untuk sedapkan hati .
aku selalu kuatkan hati dengan berfikir Allah tentukan semua ini mesti ada munasabahnya .

tapi .. 
sesungguhnya aku hamba selemah-lemah iman .
kekadang aku rapuh .
rapuh dari kekuatan yang lari entah ke mana .

sekarang aku mula belajar sesuatu .
menyembunyikan apa yang orang sekeliling tak patut tahu untuk tahu .
tak boleh tahu untuk tahu .
tak perlu tahu untuk tahu .

di sebalik sedekah ikhlas ini .
di sebalik titisan ini .
aku cuba sebaik mungkin untuk tidak mempamerkan rasa ini .
aku cuba untuk ketawa , ketawakan dan diketawakan .

mungkin itu lebih baik .

semakin lama , semakin aku kebaskan hati .
rasa suka duka semua menjadi satu .

aku harap .
rapuhku ini dapat dikuatkan dengan tahajudku .

aku tahu , aku ada-Mu .
ya Allah .

insya-Allah =)


0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Read more: http://amenoworld.blogspot.com/2011/03/tutorial-nak-ringankan-blog-cepatkan.html#ixzz2Bgwfuaaa