CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, April 27, 2012

muhasabah Diri

jatuh naik seseorang tuh adalah satu ujian dari Allah SWT . siapa yang nak menghadapi kegagalan ? mungkin sekarang kita terlalu alpa dalam menjalani kehidupan . ujian dari Allah tuh tanda Allah rindu kita . Allah sayang kita . 

jangan takut untuk menghadapi dugaan dan cabaran hidup nieyh . sebab takut kita hanyalah pada Allah . Maha berkuasa . Dia telah menentukan segal-galanya . as usual , kita hanya merancang . kita dah sebaik habis berusaha , tapi hanya itu yang kita dapat ? 

kita kena selalu ingat , ade orang lain yang lagi teruk tak bernasib baik dari kita . setiap orang diuji dengan bermacam pelbagai cara . tak sama tapi mungkin serupa ? 

Allah itu maha adil . Dia tahu mana yang terbaik untuk kita . kalau kita ade banyak piihan , istikharah lah . insya-Allah diberi petunjuk . fikir lah baik baik mana yang terbaik untuk diri korang ye makcik makcik ku sekalian . 

hari nieyh maybe hari sedih sesetengah orang dan mungkin hari kegembiraan jugak . macam iera , hari kesedihan :) hari nieyh result semester dua keluar . i'm so sad . 

I pretend to be okeyh and I keep a smile on my face, but inside I'm dying

pada mulanyer, memang iera tak puas hati . kecewa . sedih sangat . tapi bila iera dengar ada orang lain yang lagi teruk dari iera , iera bersyukur dengan apa yang iera dapat .

tipulah tak stress . tak DL pun . susah nak maintain pointer DL nieyh . bila orang puji puji budak DL budak DL , memang stress . sebab nak maintain tuh payah . plus iera nieyh orang tak pandai mana pun .
mengeluh lagi . jangan .

ade orang dapat 3.69 . dia cakap macam nieyh 

3.69 malu sial aq nk cakap kat bapak aq. cousin2 aq. aq senyap je ni.

bersyukurlah apa yang kita ade . dah okeyh lahh tuh  walaupun pointer kita tuh turun banyak ke sikit ke . berusaha lagi tuk next next nanti . pointer bukan tanda ketinggian ilmu seseorang . kita je tahu sejauh mana ilmu yang kita ada . tapi seriusly , semua orang masih cetek ilmu nya . hanya Allah yang sempurna didunia niey .

ya Allah , Kau berilah kekuatan pada hamba-Mu ini . aku insan yang lemah selemah lemahnyer hamba . aku sentiasa berdoa memberikan yang terbaik buat ku . jika ini rezeki-Mu , aku terima . aku redha . 
congrats to kengkawan kakak senior yang tersenyum bila tengok result korang tadi :)
yang bersedih termasuk iera nieyh , boleh sedih . tapi jangan lama lama sangat . take ur time .
Allah selalu ade dengan kita . mintak pertolongan ketenangan segala gala yang kita perlu dari Dia .
:)



p/s : nasihat menasihati untuk ketenangan diri jugak .

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Read more: http://amenoworld.blogspot.com/2011/03/tutorial-nak-ringankan-blog-cepatkan.html#ixzz2Bgwfuaaa